مقالات تحقیقاتی

مگر اینکه weirdo مثل من باشید ، احتمالاً آنها را ترسیده اید. وقتی در دانشگاه بودم ، بسته به کلاس ، حتی به اینها وحشت داشتم .

این نوع پروژه ای است که می تواند حتی سازمان یافته ترین دانش آموزان را در چکمه های خود رها کند و به این وظیفه خیره شود که مانند آنها لوک Skywalker هستند و این ستاره مرگ است.

شما باید یک موضوع گسترده را انتخاب کنید ، برخی از تحقیقات عمیق را انجام دهید ، به یک سوال تحقیق بپردازید و سپس پاسخ خود را به این سؤال به روش جالب ارائه دهید. اوه ، و شما همچنین باید از استناد استفاده کنید.

چگونه بر روی زمین قرار است با این کار مقابله کنید؟

نترسید ، زیرا حتی ستاره مرگ ضعف هایی هم داشت. با یک نقشه درست ، اندکی شجاعت ، و شاید کمی کمک برخی معلمان ، می توانید مقاله پژوهشی خود را نیز فتح کنید.

بیایید شروع کنیم.

1. یک موضوع را انتخاب کنید
و یکی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد. این بحثی نیست.

شما و این موضوع زمان زیادی را در کنار هم خواهید گذراند ، بنابراین ممکن است شما هم چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید ، یا حداقل علاقه مبهمی به آن داشته باشید. حتی اگر از کلاس متنفر باشید ، احتمالاً حداقل یک مورد وجود دارد موضوعی که در موردش کنجکاو هستید

شاید بخواهید مقاله خود را در مورد کلاس بهداشت خود در مورد "سلامت روان در دبیرستانها" بنویسید. این یک شروع خوب است ، اما چند قدم بردارید تا ایده خود را کمی بیشتر بپیچانید تا ایده ای برای تحقیق در اختیار داشته باشید. در اینجا چند عامل وجود دارد که باید زمانی مشخص تر به آنها توجه کنید:

بازه زمانی : مهمترین مباحث بهداشت روان برای دبیرستان هایی که در پنج سال گذشته مطرح شده اند چیست؟
محل ست : سلامت روان دانش آموزان در منطقه شما با دانش آموزان کشور بعدی (یا کشور) بعدی چگونه مقایسه می شود؟
فرهنگ یا گروه : بهداشت روانی دانش آموزان درون شهری چگونه با کسانی که در حومه شهرها یا مکانهایی مانند دره سیلی قرار دارند مقایسه می شود؟
راه حل : اگر مدارس برای بهبود رفاه دانش آموزان خود باید در دبیرستان ها تغییری ایجاد می کردند ، کدام یک از اینها موثرتر بود و چرا؟
خوب است که در مورد چه چیزی تحقیق می کنید ، واضح باشید ، اما مطمئن شوید که خودتان را به گوشه گوشه نمی اندازید. سعی کنید از محلی بودن زیاد خودداری کنید (اگر مثلاً این منطقه یک شهر کوچک باشد) یا خیلی اخیر ، زیرا ممکن است تحقیقات کافی برای پشتیبانی از کل مقاله در این زمینه انجام نشود.

همچنین ، از مباحث فوق العاده تحلیلی یا فنی که فکر می کنید در مورد آن کار سختی خواهید داشت بپرهیزید (مگر اینکه این تکلیف باشد . سپس به تمام مشخصات فنی مورد نظر پرش کنید).

قبل از اینکه بتوانید موضوعی را که به اندازه کافی برای مقاله شما تخصص دارد شناسایی کنید ، می خواهید برخی از تحقیقات پیش زمینه و احتمالاً طوفان مغزی را با استاد خود انجام دهید.

حداقل ، بخش Encyclopedia Britannica را در قسمت عمومی مورد علاقه خود قرار دهید. استاد شما منبع دیگری است: از آنها استفاده کنید! آنها احتمالاً بیش از این خوشحال هستند که شما را به سمت یک موضوع پژوهشی ممکن راهنمایی کنند.

البته این امر به کلاس شما و معیارهای تعیین شده توسط استاد شما بستگی دارد ، بنابراین حتماً تکلیف خود را بخوانید و آنچه را که می خواهد بفهمید. اگر احساس می کنید تکلیف مشخص نیست ، بدون اینکه با استاد خود در مورد آن صحبت کنید ، دیگر ادامه ندهید.

2. بیانیه پایان نامه پاک ایجاد کنید
این را با من بگویید: یک مقاله پژوهشی بدون سؤال از پایان نامه یا بیانیه فقط یک گزارش کتاب فانتزی است.

کلیه مقالات پژوهشی تحت سه دسته کلی قرار می گیرند: تحلیلی ، نمایشگاهی یا استدلالی.

مقالات تحلیلی تجزیه و تحلیل اطلاعات (اثرات استرس بر مغز انسان) را ارائه می دهد
مقالات نمایشگاهی به دنبال توضیح چیزی هستند (ظهور قدرت ژولیوس سزار)
مقالات استدلالی سعی در اثبات یک نکته دارند (دامبلدور نباید مدرسه ای برای کودکان اداره کند).
بنابراین بفهمید که چه نوع کاغذی را می خواهید بنویسید ، و سپس با یک بیانیه یا سؤال از پایان نامه عملی استفاده کنید.

شاید شروع به شکل زیر کند:

ظهور قدرت ژولیوس سزار تحت تأثیر سه عامل اصلی قرار گرفت.
باشه ، بد نیست احتمالاً می توانید براساس این مقاله مقاله بنویسید. اما عالی نیست. خاص نیست و بحث برانگیز نیست . شما واقعاً وارد هیچ نوع بحثی نمی شوید.

شاید شما آن را دوباره اصلاح کنید تا خاص تر باشد و به این نتیجه برسید:

ظهور سریع جولیوس سزار نتیجه مستقیمی از خلاء قدرت و بی ثباتی اجتماعی ناشی از سالها جنگ و فساد ی داخلی بود.
بهتر. اکنون می توانید در مورد تحقیق درباره آن فکر کنید.

هر بیانیه پایان نامه خوب دارای سه ویژگی مهم است: متمرکز است ، یک طرف را به خود می گیرد و می توان با تحقیق از آنها حمایت کرد .

اگر هیچ یک از این خصوصیات را از دست ندهید ، حال بدی خواهید داشت. از کلمات مبهم اصلاح کننده مانند "مثبت" و "منفی" خودداری کنید. در عوض از زبان دقیق و قوی برای فرموله کردن استدلال خود استفاده کنید.

برای مثال این عبارت پایان نامه را بگیرید:

" دبیرستان ها باید از دادن تکالیف بسیار خودداری کنند ، زیرا این امر تأثیر منفی بر زندگی دانش آموزان دارد."
مطمئناً ، بحث برانگیز است . اما فقط نوع . خیلی مبهم است ما واقعاً نمی دانیم منظور از "منفی" است ، غیر از "بد بد". قبل از شروع تحقیق ، باید استدلال خود را کمی بیشتر تعریف کنید.

نسخه اصلاح شده:

" دبیرستان های ایالات متحده باید تکالیف کمتری را اختصاص دهند ، زیرا حجم کم کار باعث افزایش خواب دانش آموزان ، سطح استرس و بطور شگفت آور نمره آنها می شود."
وقتی شک دارید ، همیشه به پایان نامه خود نگاه کنید و سؤال کنید ، "آیا این بحث برانگیز است؟"  آیا چیزی برای اثبات وجود دارد ؟ اگر اینگونه نباشد ، احتمالاً پایان نامه شما به اندازه کافی قوی نیست. اگر بله، پس تا زمانی که شما می توانید در واقع آن را با تحقیقات خود را ثابت کند، شما طلایی است.

بیانات پایان نامه خوب ، هدف مشخصی را برای شما رقم می زند. شما دقیقاً می دانید که به دنبال چه چیزی هستید و دقیقاً می دانید با کاغذ به کجا می روید. سعی کنید تا حد امکان خاص و واضح باشید. این باعث می شود مرحله بعدی بسیار ساده تر شود:

3. به کتابها ضربه بزنید
بنابراین شما پایان نامه خود را دارید ، می دانید که به دنبال چه چیزی هستید. وقت آن است که در واقع بیرون برویم و تحقیقات واقعی انجام دهیم. منظور من از تحقیقات واقعی ، بیشتر از جستجوی سریع اینترنت یا یک جستجوی سریع سریع از طریق برخی منابع ثانویه یا ثانویه ضعیف است.

اگر پایان نامه ای را انتخاب کرده اید که کمی ناپایدار هستید ، کمبود اولیه از طریق Google خوب است ، اما حتماً مایل اضافی را طی کنید. بعضی از اساتید حتی لیستی از منابع مورد نیاز را خواهند داشت (به عنوان مثال: "سه مقاله علمی ، دو کتاب ، یک مصاحبه . و غیره).

این ایده خوبی است که با رفتن به کتابخانه و درخواست کمک از کتابدار محلی خود (آنها معمولاً بسیار هیجان زده هستند تا به شما کمک کنند چیزها را پیدا کنید!).

کتابخانه مدرسه خود را برای مقالات تحقیق و کتاب های مربوط به موضوع بررسی کنید. وقتی می توانید آنها را پیدا کنید ، به دنبال منابع اصلی مانند ژورنال ها ، سوابق شخصی یا مقالات رومه های معاصر باشید.

وقتی تحقیق خود را شروع می کنید ، نوعی سیستمی برای ثبت سودهای مفید ، پیوندها و منابع دیگر ایجاد کنید. من ترجیح دادم که همه در یک متن متنی در رایانه من باشند ، اما شما می توانید یک فایل فیزیکی را نیز امتحان کنید.

در این سند متنی ، من شروع به گردآوری لیستی از تمام منابعی می کنم که استفاده می کنم. تمایل دارد به صورت زیر باشد:

نمونه پرونده تحقیق
به یاد داشته باشید که در این مرحله ، پایان نامه شما جامد نیست. هنوز هم در حالت نیمه یقه ای قرار دارد. اگر تحقیقات شما به شدت با تز خود متناقض است ، پس با یک پایان نامه جدید ، تجدید نظر کنید و به جمع آوری نقل قول ها ادامه دهید.

هرچه پشتیبانی بیشتری داشته باشید ، بهتر خواهید بود. بسته به مدت زمان کاغذ شما ، شما باید 3-10 منبع مختلف داشته باشید ، و انواع نقل قول بین آنها وجود دارد.

در اینجا مکان های خوبی برای جستجوی منابع معتبر وجود دارد:

Google Scholar
سایتهای منتهی به .edu ، .org یا .gov. در حالی که این یک قاعده نیست ، این سایت ها تمایل به نمایندگی از سازمان ها دارند و به احتمال زیاد از سایتهای معتبر .com شما معتبر هستند.
کتابخانه مدرسه شما این باید یک بخش برای مقالات و رومه ها و همچنین کتاب ها داشته باشد
پایگاه داده دانشگاهی رایگان مدرسه شما
دایره المعارف های آنلاین مانند Britannica
almanacs آنلاین و پایگاه داده های دیگر
همانطور که می خوانید ، منابع خود را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنید و یادداشت های خوبی داشته باشید . مشاهدات کلی ، سؤالات و پاسخ به این سؤالات را هنگام یافتن آنها ، پایین بیاورید. پس از داشتن یادداشتهای تحقیقاتی قابل توجه ، وقت آن است که سازماندهی مقاله خود را شروع کنید.

4. یک طرح کلی بنویسید
حتی اگر به طور عادی احساس نوشتن مقاله را بدون اعتماد به نفس می کنید ، هنگام کار روی کاغذ تحقیق از یک طرح کلی استفاده کنید.

اساساً تمام کارهای سنگین وزن را هنگام نوشتن برای شما انجام می دهند. آنها شما را منظم و منظم نگه می دارند. حتی اگر احساس وسوسه می کنید که فقط به داخل آن بروید و مغز خود را ریخته باشید ، مقاومت کنید. بعدا ممنون میشم

در اینجا نحوه ساخت یک طرح کلی آورده شده است:

مثال طرح کلی
متوجه می شوید که این کاملاً مختصر است و سه بخش عمده دارد: معرفی ، بدن و نتیجه گیری . همچنین توجه داشته باشید که من زحمت سازماندهی تحقیقات خود را بیش از حد ندارم.

من فقط تمام استنادات مربوطه را در زیر عنوان ها انداخته ام که فکر می کنم آنها به نتیجه برسند ، بنابراین می توانم بعداً متن متن مقاله را از سند تحقیق خود درج کنم.

بیایید کمی با عمق بیشتری با این موضوع آشنا شویم:

مقدمه
مقدمه از دو بخش اصلی تشکیل شده است: پایان نامه و معرفی نکات پشتیبان. این جایی است که شما در واقع به خواننده خود می گویید دقیقاً در صورت خواندن چه نوع سواری وحشی را برای آنها انتخاب می کند.

همه چیز در مورد آماده کردن ذهن خواننده است تا قبل از شروع کار ، حتی فکر خود را در مورد استدلال یا سؤال خود شروع کند.

پایان نامه و نکات پشتیبان خود را به روشنی و مختصر ارائه دهید. باید بیش از یک بند یا دو نباشد. خواندن آن را ساده و آسان نگه دارید.

پاراگراف بدن
باشه ، حالا که نظر خود را بیان کردید ، وقت آن رسیده که آن را اثبات کنید. این جایی است که پاراگرافهای بدن شما وارد می شوند. طول این مدت کاملاً به معیارهای تعیین شده توسط استاد شما بستگی دارد ، بنابراین این را در خاطر داشته باشید.

با این حال ، به عنوان یک قاعده ، شما باید حداقل سه نکته پشتیبان برای دفاع ، اثبات یا توضیح پایان نامه خود داشته باشید. ضعیف ترین نقطه خود را در درجه اول قرار دهید ، و قوی ترین نقطه خود را در آخر کنید.

نتیجه
این نیازی به تشریح زیادی ندارد. در اصل ، طرح اصلی خود را مطرح کنید و آن را کپی کنید. نتیجه گیری شما باید در مورد یک پاراگراف طولانی باشد و باید نکات اصلی شما را خلاصه کرده و پایان نامه خود را مجدداً بیان کند.

همچنین یک مؤلفه اصلی دیگر برای این مثال طرح کلی وجود دارد که من هنوز به آن توجه نکرده ام:

تحقیق و حاشیه نویسی دانلود مقاله
بعضی از افراد دوست دارند ابتدا بنویسند ، و بعداً حاشیه نویسی کنند. به شخصه ، من دوست دارم نقل قول ها و حاشیه نویسی های خود را درست در آغاز روند نوشتن دریافت کنم.

من می دانم که بقیه مقاله ها روانتر پیش می روند ، و اطمینان از اینکه حمایت کافی را برای ادعای خود داشته ام ، آسانتر است. به این ترتیب ، من تمام کارهای نوشتن مقاله را نمی گذرانم ، فقط به این نتیجه می رسم که پایان نامه من در واقع آب ندارد!

به عنوان یک قاعده کلی ، خوب است که برای هر نقطه پشتیبانی حداقل 3-5 منبع داشته باشید. هر وقت ادعایی را در مقاله خود مطرح کردید ، باید با اثبات آن را اثبات کنید.

بعضی از اساتید نسبت به این موضوع ملایمت دارند و برخی دقیق تر هستند. مطمئن شوید که اامات واگذاری خود را واقعاً ، واقعاً خوب درک کرده اید. شما نمی خواهید به دلیل از دست رفتن تعداد صحیح از منابع مشخص شوید!

در این مرحله همچنین باید مطمئن باشید که استاد خود به دنبال چه فرمی است (APA ، MLA ، و غیره) ، زیرا این امر بعداً باعث سردرد شما می شود.

هنگامی که من در کالج بودم ، برخی از اساتید هر زمان که ادعای خود را مطرح کردم یا اصلاً از تحقیقاتم استفاده می کردند ، می خواستند استنادهای مربوط به متن را در متن بخوانند. برخی دیگر فقط در پایان یک بند استناد می خواستند. و برخی دیگر به هیچ وجه به استنادهای متن توجه ندارند ، مادامی که در انتهای کل مقاله خود کتابشناسی داشتید.

بنابراین ، طرح کلی خود را طی کرده و اکنون نقل قول ها و نقل قول های خود را وارد کنید. آنها را حساب کنید. اگر به چیز بیشتری احتیاج دارید ، آنها را اضافه کنید. اگر فکر می کنید به اندازه کافی دارید (بخوانید: ادعاهای شما چنان پشتیبانی می شوند که حتی خود ولدمورت نمی تواند آنها را ترساند) ، سپس به مرحله بعدی بروید:

5. پیش نویس اول را بنویسید
زمان تایپ کردن این مورد اگر یک طرح کلی به اندازه کافی قوی ایجاد کردید ، این باید یک نسیم باشد. بیشتر آن باید قبلاً برای شما نوشته شود. تمام کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که آن را پر کنید. شما با موفقیت از وحشت صفحه خالی اولیه اجتناب کرده اید.

در این مرحله بیش از حد درباره گرامر یا نثر نگران نباشید. این پیش نویس خشن است و قرار نیست نور روز را ببیند.

به نظرم سودمند است که من به نقل قول های مستقیم ، خلاصه ها ، متن های مختلف و ادعاها در هنگام قرار دادن آنها بپردازم. این به من کمک می کند تا اطمینان حاصل کنم که هرگز استناد به هیچ یک از آنها را فراموش نمی کنم.

بنابراین ، آنچه شما باید انجام دهید را انجام دهید . به یک مکان جالب توجه بروید یا یکی از آنها را ایجاد کنید ، یک لیست پخش عالی قرار دهید ، برنامه های رسانه های اجتماعی خود را ببندید و کار را انجام دهید.

پس از اینکه کاغذ خود را پایین آوردید ، کار واقعی شروع می شود:

6. پیش نویس خود را بازبینی کنید
خوب ، اکنون که همه جا را با شیوه ای نیمه سازمان یافته به همه وفادار کرده اید ، وقت آن است که ساخت این چیز را در یک کاغذ منسجم شروع کنید. اگر زمان لازم را برای ترسیم درست به دست آوردید ، این بخش نباید خیلی دشوار باشد.

هر مقاله دو مرحله ویرایش دارد: ویرایش توسعه و ویرایش خط.

ویرایش رشد (یکی از اولین، حداقل) است و فقط برای شما. این بخشی است که شما نگاهی طولانی و سخت به مقاله خود می کنید و از خود می پرسید ، "آیا این معنی دارد ، و آیا کاری را که من می خواهم آن را انجام دهم ، انجام می دهد؟" اگر این کار را انجام دهد ، عالی است. اگر اینگونه نباشد ، پس چگونه می توانید دوباره تغییر دهید یا آن را تغییر دهید تا انجام شود؟

در اینجا چند سوال خوب برای مطرح کردن خود در این مرحله آورده شده است:

آیا مقاله خوب سازمان یافته است و آیا از پاراگراف به پاراگراف جریان منطقی دارد؟
آیا پایان نامه شما سه معیار ذکر شده در ابتدا را دارد؟ آیا از تحقیقات و استدلالهای شما به خوبی پشتیبانی می شود؟
آیا بررسی کرده اید که تمام منابع شما به درستی استناد شده اند؟
کاغذ چقدر تکرار است؟ آیا می توانید از نکات برجسته یا زبان خلاص شوید تا استدلال خود را محکم تر کنید؟
وقتی مقاله را حداقل یک بار از طریق این فرآیند اجرا کردید ، زمان آن رسیده است که خط ویرایش شود . این بخشی است که شما می توانید خطاهای نقطه گذاری ، املا و دستور زبان را بررسی کنید.

کمک می کند تا مقاله شما یک شبه بنشیند ، و سپس آن را با صدای بلند خودتان یا گربه بخوانید ، یا دوستتان آن را بخواند. غالباً ، مغز ما می داند که منظورمان را برای گفتن چیست و گرفتن خطاهای دستوری یا هجی کوچک برای ما دشوار است.

در اینجا چند سؤال نهایی دیگر وجود دارد که باید قبل از تماس روزانه از خود بپرسید:

آیا تا حد امکان از کلمات پرکننده ، ضرب المثل و صدای منفعل خودداری کرده اید؟
آیا گرامر ، هجی و نگارشی مناسب را بررسی کرده اید؟ نرم افزار Spell-Checker این روزها بسیار ماهر است ، اما هنوز هم کامل نیست.
اگر به ویرایش مقاله خود کمک می کنید ، و نرم افزار معمولی شما فقط آن را قطع نمی کند ، Grammarly یک برنامه خوب برای ویندوز ، مک ، iOS و Chrome است که به بالاتر و بالاتر از آن می پردازد. به دنبال مواردی مانند ساختار جمله و طول جمله است ، همچنین سرقت ادبی تصادفی و تنش منفعل.

7. منابع خود را سازماندهی کنید
مقاله نوشته شده است ، اما تمام نشده است. شما هنوز هم باید آخرین صفحه را ایجاد کنید: صفحه "آثار ذکر شده" یا کتابشناسی.

اکنون ، این صفحه بسته به نوع سبکی که استاد شما از شما خواسته است استفاده کنید ، متفاوت است و می تواند بسیار گیج کننده باشد ، زیرا انواع مختلف منابع کاملاً متفاوت فرمت شده اند.

مهمترین نکته برای اطمینان در اینجا این است که قبل از اینکه مقاله خود را وارد کنید ، هر منبع اصلی ، اعم از بزرگ یا کوچک در این صفحه قرار دارد. اگر فراموش کردید که چیزی را ذکر کنید ، یا به درستی استناد نکنید ، خطر سرقت ادبی را اجرا می کنید. .

من با استفاده از چند ابزار مختلف برای تهیه قالب برای من از طریق کالج دریافت کردم. در اینجا چند نجات دهنده مطلق آورده شده است:

EasyBib - من به معنای واقعی کلمه از این ابزار در کل دانشگاه استفاده کردم تا نقل قول های خود را برای من فرمت کنم ، این همه سنگین وزن را برای شما انجام می دهد ، و این برنامه رایگان است .
مایکروسافت ورد - من صادقانه هرگز در طول سالهای دانشگاه هیچ وقت مایکروسافت ورد را لمس نکردم ، اما در واقع ابزاری دارد که می تواند استناد و کتابشناسی را برای شما ایجاد کند ، بنابراین اگر در کامپیوتر خود داشته باشید ، ارزش استفاده دارد.
به بعد: یک قدم در یک زمان
من شما را با این توصیه جدائی ترک می کنم:

هنگامی که این روش را درک کردید ، مقالات تحقیقاتی به همان اندازه که به نظر می رسد دشوار نیستند. مطمئناً ، کارهای زیادی باید انجام شود ، اما مأیوس نشوید. کافی است آن را قدم به قدم ، تکه تکه کنید و به خود زمان زیادی اختصاص دهید. استراحت های مکرر را انجام دهید ، سازماندهی شوید و هرگز ، هرگز ، هرگز به استناد منابع خود فراموش نکنید. شما می توانید این کار را انجام دهید!

موفق باشید!


دانلود مقاله علمی پژوهشی

راهکارهای نوشتن مقاله 20 صفحه ای

نوشتن یک مقاله بسیار استناد شده - یک نگاه شکاک

ساخت مقاله های تحقیقاتی

نحوه نوشتن مقاله تحقیق قاتل (حتی اگر از نوشتن متنفر هستید)

، ,یک ,مقاله ,نامه ,انجام ,دهید ,خود را ,پایان نامه ,است که ,کنید ، ,آن را

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

با محبت، عشق آغاز می شود. کودک هااا دانلود مقاله، پایان نامه، پروژه، تحقیق،کارورزی و.... اينجانب، ابوحيدر نمایشگاه اتومبیل کارا Brad وبلاگ آموزشی پارس نت علمولوژی tahafm آگاهی بخش